Alhamdulillah, kira-kira jam 10 malam waktu London, kami selamat tiba di Stansted Airport, London. Setelah melalui perjalanan yang panjang dan meletihkan selama 14 jam. Keadaan dalam flight tak mengizinkan saya untuk tidur lena, mungkin sejam je yang dapat lelap.



Tapi bagus juga, untuk mengelakkan jet lag, sebab daripada tips yang saya baca dalam inflight magazine, katanya "To counter jetlag, stay awake as much as you can when you travel from east to west, and sleep as much as you can when you travel from west to east". So, alhamdulillah, pagi ni dapat bangun dengan segar walaupun hanya tidur 3 jam semalam.


Setibanya kami di Stansted Airport, suhu luarannya adalah -1 darjah celcius dengan light snow. Memang sejuk sangat, rasanya macam duduk dalam peti sejuk bahagian freezer. Saya yang memang alah dengan cuaca sejuk ni, tekak pun mulalah rasa semacam je... Semoga Allah memberi kesihatan kepada kami sekeluarga sepanjang berada di sini.. Untuk sahabat-sahabat Inteam yang akan menyusul 25 feb ni, harap antum bersedia dengan baju sejuk dan seumpamanya... :-)


Pagi ni, sempat saya berkenalan dengan seorang warga Malaysia yang tinggal di Manchester, tetapi beliau bekerja di London dan menetap di rumah yang saya tinggal ini.. Namanya Shahrizal, dan beliau turut memberi bebereapa tips dan tempat menarik untuk dilawati sekitar London, thanks ya shah.

Insya Allah, hari ni kami plan untuk sightseeing sekitar bandar London, dan cuba survey transportation nak ke london dan balik ke rumah penginapan..
Sampai berjumpa lagi, wassalam...

Inilah bekalan makanan dari Malaysia untuk 10 hari kami di UK
|
2 Responses
  1. Unknown Says:

    Salam nk tnyeben shahrizal dia ada sewakan rumah di london ke? Boleh tau satu umh bape bilik dan harga bg satu malam atau boleh bg contact no sbb kami akan ke sana awal bln 5 thn dpn.


  2. Unknown Says:

    Salam nk tnyeben shahrizal dia ada sewakan rumah di london ke? Boleh tau satu umh bape bilik dan harga bg satu malam atau boleh bg contact no sbb kami akan ke sana awal bln 5 thn dpn.


Blog Widget by LinkWithin