Alhamdulillah,
Majlis Usrah dan Tazkirah Munsyid kali kedua telah selamat berlangsung di pejabat urusan Nasyeed.com di Shah Alam. Untuk rekod, Majlis Usrah ini kali pertama di adakan di Fareast Bakery di Bangi.

Terima kasih yang tak terhingga kepada pihak Nasyeed.com kerana sudi menjadi tuan rumah bagi majlis yang juga digelar sebagai Liqa' Mahabbah oleh ustaz Nabil Fareast ini.

Majlis bermula jam 7 malam dengan ketibaan para tetamu, diikuti solat maghrib secara berjemaah diruang pejabat Nasyeed.com. Selepas solat Maghrib, bacaan Yasin dan tahlil yang turut dikhususkan buat Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim telah diadakan. Selepas itu, majlis diteruskan lagi dengan tazkirah ringkas yang disampaikan oleh al-fadhil Ustaz Amaluddin.

Selepas solat Isya' berjemaah, para tetamu dihidangkan dengan sedikit juadah sambil berbincang dan bersembang ukhwah.

Majlis kali ini dihadiri oleh penasyid-penasyid tanahair dan juga penggiat nasyid di belakang tabir antaranya; Ustaz Amaluddin, Ustaz Asri Ubai (rabbani), Azadan Rabbani, Zul Rabbani dan anggota Rabbani yang lain, Faizal Hijjaz, Muadz, Suhaimi dan Ina, Zaidi Wildan, Dr. Bart dari Belanda, Jeff Hazimin, Ramli Rebana dan ramai lagi yang tidak dapat disebutkan di sini.

Semoga majlis ini dapat diteruskan lagi selepas ini dengan penasyid lain pula yang menjadi tuan rumahnya. Terima kasih kepada Waie dan Razin Mestica serta seluruh warga NC selaku tuan rumah. Terima kasih kepada semua yang hadir. Semoga mendapat sedikit sebanyak manfaat ilmu sambil merapatkan ukhwah sesama kita.

Sumber gambar:http://nesb.nasyeed.com/









kredit http://nesb.nasyeed.com/
|
2 Responses

  1. Salam... Alhamdulillah.. Impak Usrah yang mantap.. Teruskan hidup dalam usrah dan halaqoh.. Barakallahu fi.. :-)


Blog Widget by LinkWithin