Firman Allah dalam SURAH AL-AN'AAM AYAT 59:

MAFHUMNYA:

"Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yang ghaib, tiada sesiapa yang mengetahuinya melainkan Dia lah sahaja; dan Ia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut; dan tidak gugur sehelai daun pun melainkan Ia mengetahuinya, dan tidak gugur sebutir bijipun dalam kegelapan bumi dan tidak gugur yang basah dan yang kering, melainkan (semuanya) ada tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz) yang terang nyata."

Hebatnya kudrat dan iradat Allah cuba disampaikan dalam lirik lagu Allahu Rabbi yang berikut:

ALLAHU RABBI

Who is The Creator
Who is The Sustainer
Surely He’s The One
Lord of all mankind

يا الله...
الله الله يا الله الله الله
الله الله يا الله الله الله
انت يا ربي انت يا رحمن انت ياالله
الله ربي

Chand aor sittarre bohot cham ketey he
Khuda ke bagar roshni ka wujud nehi he
Roshni ke baht andera hota he
Din raht khuda ki manzi se hote he
Sab kuch khuda ke wujud nehi he…

Har parta darakh sigh girta he
Ye sab kuch khuda ki taqath he
Sammandar aor zamin me kitni mitthi he
Sab kuch khuda ki iradat he…

Bulan dan bintang hiasi alam
Tiada ‘kan bercahaya tanpa izinNya

Terangnya siang berganti malam
Tiada sekali menyalahi aturannya
Maha Kuasa Tuhan yang menciptakannya

Helaian dedaunan gugur dari pepohonan
Pasti dalam pemerhatian kudratnya Tuhan

Butiran pasir di daratan dan di dasar lautan
Tetap dalam pandangan iradat Tuhan

Lagu: Amin Inteam (Inteam Records)
Lirik: Zubaralhadid & Amin Inteam (Inteam Records)
Hakcipta : Inteam Records
Penerbit : Amin Inteam & Frizdan
Susunan Muzik : Firdaus
Tabla : Ijan ASK




|
1 Response
  1. rini alik Says:

    assalamualaikum...

    ana dah memiliki album allahu rabbi pd awal pelancarannya hari tu..

    ana ska lagu ni..

    anak saudara ana yg brumur 1thun, sgt suka lgu ni...bla pasang je, die akan terpegun dhadapan tv...

    lgu salamun salam lg lah die suka...

    siap mlompat2...

    syukran...


Blog Widget by LinkWithin